04 d’octubre 2012

Llibres artesanals

Hola a tothom!

Avui us vull presentar al blog uns llibres que són especials per a mi. No són llibres normals, perquè no hi ha res escrit a dins, són en blanc o són agendes, i no són llibretes, perquè aquest nom és massa insuls per descriure la màgia que porten a dintre. 

Són llibres fets a mà, això és, cosits a mà. Cada peça del llibre està fet amb estima i quan està acabat, aquell llibre és més que un llibre, perquè porta amb ell una part de la persona que l'ha creat. 

Cada llibre està fet per ser especial no només per la persona que el crea sinó per la persona que el rep. Quan l'obres, el llibre està preparat per rebre-hi paraules, dibuixos, gargots, cançons, fotos, cartes d'amor o esquetxos. Només cal imaginació.

Jo els vaig aprendre a fer de dos grans mestres, quan estava visquent a l'estranger: l'Angie Butler i en Guy Begbie. Ara m'he proposat fer-los seguidament, almenys un o dos per setmana. 

Aquests llibres de moment estan destinats a persones que conec i que aprecio, que sé que cuidaran bé dels meus petits. Però m'agrada la idea de compartir-los amb més gent, i per això us els aniré presentant de mica en mica. Espero que els disfruteu! 

Llibre Balloon

Fa poc vaig acabar aquest llibre amb una nova tècnica que he après: The Secret Belgian Binding. El nom per si mateix ja és interessant, no trobeu? Bàsicament és especial perquè l'espina del llibre és independent de les cobertes, i no està foradada per contenir les signatures de paper. 

És maco, no? A mi m'agrada molt, perquè no es solen veure llibres així, ni que siguin fets a mà. 
Per aquest llibre en concret vaig triar un paper amb motius de globus per les dos portades. 

Pel llom he triat un paper vermell amb marques d'aigua (encara que no s'apreciïn a la foto), que també podem trobar a les contraportades. 

El llibre consta de 80 pàgines, a doble cara, de paper bàsic ideal per dibuixar o escriure. És un paper bastant gruixut, molt agradable al tacte, i d'un color blanc trencat. 

El fil utilitzat per cosir-lo és de lli, encerat per fer més fàcil la tasca. 

Tant ha agradat aquest llibre ja m'han demanat per fer-ne un d'igual, però amb diferent tipus de paper. Ideal per a un dietari :)

7 comentaris:

  1. Com molaaaa!! Ho sigui, encantar-me és quedar-me curta ^^ espero que ens vagis pujant més. És preciós :)

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies! Me n'alegro que t'agradi tant :D

    ResponElimina
  3. M'encanten! I m'encantaria aprendre a fer coses així. Saps si per Barcelona fan algun taller per l'estil? Perquè no t'animes i en fas un tu?

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies! :D

    Per Barcelona hi ha un parell de llocs que en fan, pots mirar a la següent pàgina web: http://www.charnela-enquadernacio.com/

    I jo encara sóc una principiant com per fer cursos jaja

    ResponElimina
  5. Hola Irene,

    M'agrada molt el teu blog ! Estas fent molta feina. Et faré algun encarrec per nadal. A mi m'agrada molt el material de scrap,tots els papers, decoracions,pintures especials,etc... si vols un dia podem anara aquestes botigues especialitzades i també en conec de barna. El xicot d'una companya es dedica a l'enquadernació manual a serinyà, si vols podem anar a veure'l. Que vagi molt bé el master. A veure si ens veiem aviat. Un petó. Roser

    ResponElimina
  6. Hola Roser! Em fa molta il·lusió que m'escriguis per aquí! M'encantaria anar a visitar aquest amic teu, aviam si em pot donar algun consell hehe
    Et vindré a visitar un dia d'aquests i ens posem al dia!
    un petó!

    ResponElimina
  7. A mi m´encanten aquests note-books (agendes o blocs de anotacions o no se com s´han de dir). Cada any en tinc un o dos i em son molt utils per anotar tot el que faig, el que he de fer, anotacions de la llar...però jo utilitzava llibretes mes standart o agendes de tapes dures i negres.
    Pel que he pogut veure son personalitzats, els colors, el tamany, el nombre de págines, els colors, el tipus de paper... i això ja m´agrada mes, perque cada vegada que el toques es molt agradable, et dona una sensació ja molt bona, es artisitic, vaja que ja comences amb molt bones sensacions...
    m´encanten i t´animo a anar fent mes creacions d´aquestes!!!!

    ResponElimina