26 de novembre 2012

Ressenya: El Oxford de Lyra

Títol original: Lyra's Oxford
Títol edició espanyola: El Oxford de Lyra
Autor: Philip Pullman
Editorial: Ediciones B
Any de publicació: 2000
Número de pàgines: 72


Sinopsi
Després de les inoblidables pàgines de Llums del Nord, La Daga i El llargavistes d'Ambre, Philip Pullman torna amb un altre prodigiós episodi protagonitzat per Lyra Belacqua: un nou relat en el qual la carismàtica protagonista de la Matèria Obscura haurà de recórrer la seva peculiar Oxford per ajudar a la famosa bruixa Yelena Pazhets. 


Opinió
Quan vaig saber que hi havia aquest llibre no vaig tardar en buscar-lo per poder-lo llegir. Philip Pullman m'encanta i Lyra és protagonista d'una de les novel·les que m'han agradat més. 
Aquesta és una història curta on el lector pot tornar a recórrer els carrers d'Oxford amb la Lyra i en Pan. Han passat tres anys des de la separació amb en Will, i la Lyra ha crescut i ha canviat molt. Ara viu al Col·legi St. Sophia però freqüenta molt el Jordan College, amb els seus llicenciats i teulades interminables. És allí on veu un daimonion perdut i on comença la seva aventura. 

M'ha agradat que Philip Pullman escrigués una altra història sobre el mon que vam descobrir a la trilogia La Materia Obscura. Tot i ser una història curta i senzilla, hi ha molta acció i com passa ens tenen acostumats la Lyra i en Pan no tarden en posar-se en problemes.

Com ja m'esperava el llibre se m'ha fet curt, massa curt! Tinc mono d'aquest mon creat per Pullman, i que escrigués aquesta història em porta a tenir l'esperança que tard o d'hora escriurà més aventures de la Lyra (potser ja d'adulta). Ja diuen que l'esperança és l'últim que es perd :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada